6 Temmuz 2017 Perşembe

İyiliği Başa Kakmak


Bolu Sülüklü Göl



Peygamberimiz (s.a.v.) buyurdu:

« Üç kimse vardır ki (cehenneme girmeden) cennete giremeyecekler: Annesine babasına karşı gelen, içkiye devam eden, yaptığı iyiliği başa kalan» (Nesaî rivayet etmiştir)


Allah Resulü buyurdu:

«Pis, hilekar, cimri ve mennan cennete giremez.»
Mennan: Bir şey verip veya tasaddukda bulunup sonra yaptığı bu iyiliği başa kakan kimsedir.




Resûlullâh (s.a.v.) buyurdu:

«Yaptığınız iyiliği başa kakmaktan sakının. Çünkü o şükrü heder, sevabı da yok eder.» (Resûlullâh (s.a.v.) böyle buyurduktan sonra şu âyeti okudu:) «Ey iman edenler sadakalarınızı başa kakmak ve incitmek suretiyle heder etmeyin.» (Bakara 264)


İbni Sîrin, bir adamın başka birisine: «Sana iyilik ettim, şöyle şöyle yaptım» dediğini duyunca.

- Sus! Sayılan iyilikte hayır kalmaz der.

Büyüklerden biri de şöyle diyor. Yaptığı iyiliği başa kakan teşekkürü, amelini beğenen de sevabını yitirir.



Kitabül-Kebâir
İmam Zehebî

Bedir Yayınevi


4 yorum:

  1. Şöyle bakıyorum da iyi hasletler yeryüzünden bir bir kalkıyor sanki. :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de öyle hissediyorum. Eskiden yaşamış insanların hayatlarını okuyarak teselli buluyoruz.

      Sil
  2. Güzel bir yazı olmuş bende hep o tür insanlardan nefret ederim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoşlanılmayan bir davranış fakat insan nefsine uyup yapabiliyor bazen. Bazılarınınki de alışkanlık oluyor artık.

      Sil