8 Temmuz 2017 Cumartesi

Biz Hıristiyan Olduk Haberiniz Olsun




Almanya’dan yaşlı bir teyze aramıştı. Ağlamaktan konuşamıyordu. Kendine gelmesi için telefonda bekledim. Biraz rahatladıktan sonra anlatmaya başladı. Evladım yirmi senedir, Almanya’dayız. Karı-koca gece gündüz çalışarak çocuklarımızın iyi bir öğrenim görmesini sağladık. Oğlum 27, kızım 25 yaşında okullarını bitirdiler. İşe başladılar. Keyfimize diyecek yoktu artık. Yirmi sene çok sıkıntı çekmiştik fakat sonunda çocuklarımızın geleceğini sağlama almıştık. Mutluyduk. Fakat bu mutluluğumuz uzun sürmedi, ancak bir sene sürdü. Bir haftadır gözümü kırpmadım, iki gözüm iki çeşme, durmadan ağlıyorum. Çünkü, geçen hafta işten dönen çocuklarım, “Biz Hıristiyan olduk” haberiniz olsun dediler. Biz şiddetli tepki gösterince de evi terk ettiler. Şimdi misyonerlerin kaldığı bir evde kalıyorlar. Bu olay bizi yıktı. Ne olur bize yardımcı ol, çocuklarımı nasıl dinimize döndürebilirim?”

Bir kaç ay sonra Türkiye’ye geldiklerinde ziyaretime de geldiler. Uzun uzun konuştuk. Kendilerine sordum, “Bu güne kadar çocuklarınıza, dinimizi hiç anlattınız mı ve dinimizi anlatan kitap okuttunuz mu?”
Şöyle cevap verdiler: “ Biz kafaları karışmasın diye, hiç dinden bahsetmedik, dersleri aksamasın bir an önce okullarını bitirip iyi bir işleri olsun düşündük!”


Bu olay zannetmeyin ki tek, başka yok. Almanya’da yaşayan Türkler arasında buna benzer yüzlerle olay var. Şu cehalete bakın. Neymiş efendim, kafaları karışırmış, şimdiye kadar İslamiyet kimin kafasını karıştırmış, İslamiyeti yaşadığı için kim okuyamamış. Aksine bu yaşlarda, Kur’an-ı Kerim'i ve din bilgilerini öğretmek çocuğun zihnini açar, hafızasını kuvvetlendirir. Üstelik bu çocukların babaları öğretmen. Eğitim psikolojisi okumuş bir kimse. Çocuğumuza bu yaşlarda, kendi kültürümüzü, dinimizi öğretmediğimiz zaman bir daha öğretemeyeceğimizi nasıl bilmez! Akılları karışmasın diye diye gençleri bu hale getirdik.

Kendilerine dedim, çocuklarınız müslüman iken Hıristiyan olmuş değiller. Zaten onlar Müslüman değillerdi. Çünkü, akıl baliğ olmuş gençler, dinimizin bildirdiği zaruri temel iman, itikat bilgilerini bilmezlerse, bu şekilde inanmazlarsa Müslüman olamazlar, mürted olurlar. Zaten İslamiyeti bilen kimse din değiştirmez. Bugüne kadar, Müslüman iken Hıristiyan olan görülmemiştir. Dinsiz iken Hıristiyan olan olmuştur fakat, Müslüman iken Hıristiyan olana İslam tarihinde hiç rastlanmamıştır.



Mehmet Oruç




12 yorum:

  1. Aslında günümüz Türkiyesinin de büyük bir bölümü çocuklarını böyle yetiştiriyor. Haliyle çocuklar biraz daha büyüdüklerinde anlamakta zorlanıyor, maalesef ki birçoğu da dinden uzak bir hayat yaşıyor. Tamamını hatırlayamadığım bir yazıda ebeveynlerin çocuklarını niçin yalan söyleyen bir Pinokyo ile uyutup sahabemizin hayatlarından bihaber bıraktığını sorguluyordu. Aslında ne kadar da haklı. Ne diyelim Rabbim cümlesine hidayet versin, doğru yolu bulabilmeyi nasip etsin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet. Bahsettiğiniz yazıyı ben de okumuştum. Batının masallarıyla oyaladılar bizleri. Dinimizden uzaklaştırdılar.

      Sil
  2. Çok etkileyici bir hikaye bir kaç yerde denk gelmiştim ne yazık ki bazı aileler böyle oluyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Malesef dünyaya daha çok önem veriliyor.

      Sil
  3. Yabancı bir kültür ve dinsizliğin ya da haramın yaşam biçimi olduğu yerde ne beklenir, üstelik asıl kaynak anne baba ocağı da üzerine düşeni yapmazsa? Kaldı ki ülkemizde bile benzer hadiseler yaşanıyor. Asıl mesele iman kurtarmaktır, bunu önce nefsimize sonra yaşam düsturumuza bir yerleştirsek gerisi tevekkeltüalallah..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aile eğitimi çok önemli. Nerede yaşarsak yaşayalım, çocukların eğitimine anne-baba yön veriyor,

      Sil
  4. Dini tam olarak anlayıp özümsemeyen büyükler,çocuklarına bunu nasıl anlatsın ki?Her kafadan ayrı ses çıkıyor bizim ülkemizde maalesef :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Biz okuyup öğrenmeliyiz dinimizi ki, çocuklara ve gençlere örnek olalım.

      Sil
  5. ben çok eskiden bir cami imamının hristiyanlığa geçiş yaptığına şahit olmuştum.. düşünün bir cami imamı.. işin gerçeğini çok sonraları yıllar sonra farkettim..misyonerlik faaliyetleri dünyada olduğu gibi ülkemizde de çok yaygındı..işte gerçek buydu..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Müslümanların yoğunlukta olduğu bir ülke olduğundan misyonerleri cezbediyor tabi. Bir hayli de başarılı olmuşlar malesef.

      Sil
  6. Yazıyı okuduktan sonra blog isminizi düşünerek dedim ki ''Neden mahrumuz biz İslam'ın nimetlerinden?'' 23 yaşında bir genç olarak söylüyorum bunu. Çok şükür ailem bana iman hususlarına dair birçok şeyi öğretti lakin onların da eksik kaldığı hususlar olmuş ki yıllar sonra idrak edebildim. O vakte kadar ise zorluklar yaşıyor insan... Oysa ki ilk öğrendiğimiz olmalıydı Rabbimiz...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haklısınız. Fakat bir takım kötü niyetli insanlar dinimizi elimizden almak istediler. İslam budur diyerek sapık fikirlerini yaydılar. Bu yıllar sürdü. Fakat bizler de böyle olduk.

      Bir çocuk olarak ne yapabilir ki insan zaten. Doğrusu budur diyerek çevresindekilere bakarak yaşıyor.

      Sil