16 Temmuz 2017 Pazar

Âlimlerin Küfür Olduklarını Açıkladıkları Halkın Bazı Sözleri


Eyüp Sultan Cami


1. Allah'ın herhangi bir ismiyle veya emriyle (işiyle), cennet veya cehennemiyle alay etmek küfürdür.

2. Bir kişi «Allah bana şöyle emretse yapmam» derse kâfir olur.

3. «Kıble şu tarafa olsaydı o yöne dönüp namaz kılmazdım» derse kâfir olur.

4. Birisine: «Namazı bırakma Allah seni muhakkak hesaba çeker» denilse, o da «Hasta olduğum için kılamadığımdan dolayı beni muaheze ederse bana zulmetmiş olur» derse kâfir olur.




5. Bir kişi «Yanımda peygamberler ve melekler dahi şöyle şâhidlik yapsa tasdik etmem» derse kâfir olur.

6. Birisine: Tırnaklarını kes dense o da: «Sünnet de olsa kesmem!» derse kâfir olur.

7. «Falan kişi gözümde yahudi gibidir» derse kâfir olur. (Müslümana yahudi demek onu tekfir olur ve bu küfürdür.)

8. Bir kimse «Allahü Teâlâ oturdu veya kalktı» derse kâfir olur.

9. Bir hadîste şöyle buyurulmuştur: «Her kim bir müslümana Allah sonunu hayırlı etmesin veya imanını alsın derse kâfir olur.»

10. «Seni görmem ölümü görmem gibidir» sözü bazılarınca küfür sayılmıştır.

11. «Falan kimse peygamber olsaydı ona iman etmezdim» demek küfürdür.

12. «Falanın dediği doğru çıkarsa kurtuluruz» demek küfürdür.

13. Nefse uyarak veya helâl kabul etmek suretiyle abdestsiz namaz kılmak küfürdür.

14. İki kişi görüşse birisi: «Lâ havle velâ kuvvete illâ billah» dese, öteki de «la havle velâ kuvvete illâ billah o açlığı gideremez» derse kâfir olur.

15. Bir kimse müezzinin ezanını duyup da, «yalan söylüyor» derse kâfir olur.

16. Kıyametten korkmuyorum, demek küfürdür.

17. Birisi kendini hatib'e benzeterek yüksek bir yere çıksa, yanındakiler de alaylı olarak bir takım sualler yöneltseler veya içlerinden biri: «Bir tas tirit, İlimden hayırlıdır» derse kâfir olur.

18. Bir kimse belâya uğrasa, çoluğu çocuğu, serveti elinden alınsa o da «Malımı ve çocuklarımı elimden aldın, şimdi ne yapacaksın?» derse küfre gider.

19. Allahü Teâlâ zinayı, adam öldürmeyi veya zulüm yapmayı haram kılmasaydı diye temenni etmek küfürdür.

20. Beline bir ip bağlasa, belindeki nedir diye sorana «Zünnar» (papaz kuşağı) dese bir çoklarının görüşüne göre kâfir olur.

21. Sıbyan muallimi: «Yahudiler müslümanlardan daha iyidir. Çünkü çocuklarının muallimlerine bir şeyler veriyorlar» derse kâfir olur.

22. «Ateşperest nasranîden iyidir» demek küfürdür. (Kâfire iyi denemez).

23. «Îman nedir?» sualine bilmiyorum karşılığını vermek küfürdür.


Küfrü intaç eden sözlerden bazıları da iğrenç ve hoş görülmeyen bir kısım ifadelerdir. Meselâ: Senin dinin imanın yoktur, sen fâcirsin, sen münafıksın, zındıksın, fasıksın gibi ifadeler. Bunlar ve benzerleri haramdır. Bu lâfları edenlerin imanlarının gitmesinden ve sürekli cehennemde kalacaklarından korkulur.

Allahü Teâlâdan bizleri Kitap ve Sünnete uyan müslümanlar olarak öldürmesini dileriz. Amin.



Kitabül-Kebâir
İmam Zehebî

Bedir Yayınevi


8 yorum:

  1. Birine domuz demenin de hos olmadığını biliyorum ama kafirlik derecesinde değildir sanırım. Cok güzel detaylandirmissiniz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O konu burada geçmiyor ama bilemiyorum. Mesela bir müslümana kafir isimleriyle hitap etmenin veya kendisine bu şekilde hitab edilmesini istemesinin de küfür olacağını başka yazılarda okumuştum. Michael vs. gibi.

      Sil
  2. Yanıtlar
    1. İlginç ve daha önemlisi vahim bir durum.

      Sil
  3. Ağzımızdan çıkan sözlere özellikle küfürlere dikkat etmeyi ben de çok önemsiyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dikkat etmek lazım. Bunun için de neyin küfür olduğunu öğrenmek gerekiyor. Bazen bilmeden de telaffuz edebiliriz.

      Sil
  4. Ağzımızdan çıkan her kelimeye dikkat etmek lazım. Aslında mesele basit: Ya hayır söyle, ya sus!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet. Ne güzel buyurmuş Rasulullah efendimiz.

      Sil