18 Ekim 2016 Salı

Allâh'ı Zikretmeyen Kavim - Hikaye




Sâlihlerden biri anlattı. Yanımda Habeşî bir câriye olduğu halde çarşıya çıktım. Onu bir yerde oturttum ve ona;

-"Ben sana gelinceye kadar buradan asla ayrılma!" dedim. Ve gittim. Geldiğimde onu oturttuğum yerde bulamadım. Çok kızdım. Ben ona şiddetli bir şekilde öfkelenmiş olduğum halde eve döndüm. Cariye bana geldi ve;

-"Ey Efendim! Bana kızmakta acele etme! Sen, beni Allâhü Teâlâ hazretlerini zikretmeyen bir kavim arasında oturttun! Ben onların arasında iken onların yere batmasından korktum; onun için oradan ayrıldım!" dedi. Ben;

-"(Bilmiyor musun?) Peygamberleri Muhammed Mustafa (s.a.v.) hazretlerine hürmeten bu kavimden yere batmak kaldırıldı!" dedim. Câriye:

-"Her ne kadar bu kavimden mekanların yere batması kaldırıldıysa da; kalblerin batması kaldırılmadı! Ya kalbi marifetüllah'tan mahrum olup batan kişi???" dedi.



Ruhul Beyan


5 yorum:

  1. Bizim her yönümüz Allahı zikretmeyenlerle dolu. :(

    YanıtlaSil
  2. Marifetullah o kadar değerli ve tesirli ki günümüz de bile bunu yakalamyı başarmış mübareklerin yüzü hürmetine hayat normal devam ediyor. Yoksa bir batmak yetmeyecek kadar küfür ve şirk var ne yazık ki...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kalplerin batışı gözle görülmediğinden (bizim gibi gafiller için ) hayat normal devam ediyor gibi görünüyor. Dediğiniz gibi o mübarek zatların yüzü suyu hürmetine oluyor bazı şeyler.

      Sil
  3. Benzer bir durumun yaşandığı toplumun içindeyim aslında, çok üzülüyorum. Allah affetsin bizleri.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kendi nefsiyle mücadele etmesi insanın zaten çok zorken; bir de başkalarının nefsiyle mücadele ediyorsun. Hz. Allah hepimize kolaylık versin.

      Sil