16 Mayıs 2016 Pazartesi

Cesedin Gıdası - Hikaye



Sehl bin Abdullah Tüsterî Hazretlerine birisi;
"Kuvvet nedir?" diye sordu.
"Hiç ölmeyen, hep diri kalandır!" dedi.

Adam:
"Ben hayatta kalmaktan soruyorum!" deyince;

"Varlığın devamı ilimledir!" cevabını verdi.

Bu sefer adam dedi ki:
"Canım ben gıdadan soruyorum."

Şeyhin cevabı;
"İnsanın gıdası zikirdir!" oldu.

Adam yine:
"Gıdadan maksadım cesedin yiyeceğidir, bana ondan haber verin!" dedi.

Şeyh Hazretleri dedi ki:
"Bırak şu cesedin gıdasını! Onu vermeyi başta üzerine alan, sonunda da gereğini yapar. Eğer ceset acıkırsa, sen onu yapana götürmenin çaresine bak. Görmez misin, aldığın bir alet bozulursa yapana götürüp tamir ettirir, düzeltirler."



Hikem-i Atâiyye Şerhi
Kastamonulu Seyyid Hafız Ahmed Mahir

Sufi Kitap


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder