15 Mayıs 2017 Pazartesi

Ruhlar Değişik Tiplerde Yaratılmıştır




Ruhlar arasında sevgi ve saygı meydana gelebilmesi için her iki tarafta ahlak ve karakter bakımından benzerlik göstermesi lâzımdır. Aksi halde sevgi değil nefret meydana gelir. Nitekim Hz. Aişe (r.anha) demiştir ki: "Mekke'de çok latîf ve güldürücü bir kadın vardı, bu kadın Medine'ye gitti, orada kendisi gibi insanları güldüren latifeci bir kadına misafir oldu.

Bu haber Peygamber Aleyhis-Selâm'a duyurulunca: "Şüphesiz ki ruhlar, değişik tipte yaratılmış pek çok sınıflardır. Bunlardan sıfatı sıfatına, ahlakı ahlakına uygun olanlar birbirleriyle muhabbet eder, arkadaşlıkta bulunur ve sevişirler. Sıfatı ve ahlakı birbirine uygun olmayanlar ise, birbirlerini sevmezler ve biraraya gelmezler" buyurdu.



Tıbb-ı Nebevî Ansiklopedisi
Ali Rıza Karabulut

Akabe Kitabevi


7 yorum:

  1. Ayni kaynaktan gelip farkli olmasi cok ilginc. Peki buradaki karsilasma oradan mi geliyor? Benzer ruhlar birbirini buluyorsa? Bir de karekterin olusumunda latifelerin etkisi nedir?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sorunuzu tam anlayamadım.
      Aynı karakterdeki insanlar birbirini çekiyor adeta. Ben de bunu kendimde müşahede etmişimdir. Yani karakteri bana benzeyen insanları daha çok seviyorum. Bu aslında gayet doğal. Çünkü farklı karakterdeki insanlarla sürekli tartışıyorsunuz ve bu da huzursuzluğa sebep oluyor. Sonra da uzaklaşmaya başlıyordunuz bu insanlardan.

      Sil
    2. Karakter bir yaratılıştır benim inancıma göre. Dış etkenlerden etkilendiğini düşünmüyorum. Eğitim ise bu karakterin iyi veya kötü şekilde kullanılmasını belirler.

      Sil
  2. Latifeler derken Latife-i Rabbaniye demek istemiştim. Nasıl ki insan şeytanın fısıltılarına aldanıp hatalar işliyorsa, Allah'ın ilhamlarının da etkisinde kalabiliyor olmalı. Eğer buna açık bir kalp taşıyorsa. Fakat sizin burada kast ettiğiniz daha farklı sanırım.
    Benim aynı kaynaktan gelmesi dediğim ise ruhun sırrına hiçbir zaman vakıf olamayacağımız kesin olmakla birlikte, ruhların insana yüklenmesinin bizzat Allah tarafından gerçekleştirildiğidir. Belki O'dan gayrısı da yoktur. Fakat ruhta bulunan kabiliyetler insan tarafından gölgelendiğinde de şeytani taraf ortaya çıkabiliyor.
    Benim diğer sorum ise şuydu: Ben diyorum ki ruhlar aleminde birlikte olan ve birbiriyle bağ kurmuş olanlar dünyada da bir araya geliyor olabilirler mi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnsanda bulunan 5 letaif bu konudan farklı. Çalışarak elde efilen mertebeler var. Fakat karakter farklı bir şey olsa gerek.

      Son sorunuzun cevabını ruhul beyan tefsirinde okumuştum. Evet ruhlar aleminde birbiriyle tanışan insanlar, dünyada da birbirlerini severler, deniyordu.

      Karakterle ilgili şöyle bir yazı paylaşmıştım daha önce:

      http://nimeti-islam.blogspot.com.tr/2017/03/karakter-seciye.html

      Sil
    2. Okudum çok teşekkürler.

      Sil
    3. Ben de teşekkür ederim.

      Sil