13 Mart 2017 Pazartesi

Müslümanların Birbirlerini Ziyaret Etmeleri




Eğer: "Allah için (müslüman) kardeşleri ziyaret etmek, arkadaşlarla sohbet ve müzakerede bulunmak hususunda ne dersiniz?» denilirse...

Bil ki; Allah rızâsı için din kardeşlerini ziyaret etmek ibâdetin tâ kendisidir. O, kendisinde bulunan birçok faydalardan dolayı Allah'a yaklaşmağa en büyük vesiledir. Fakat bu iki şartla mümkündür.

Birincisi: Ziyaretleri sık sık olmamalı ve haddi tecâvüz etmemeli.

Hz. Peygamber (sav.) Ebû Hüreyre'ye şöyle buyurmuşlardır:

«Zaman zaman ziyaret et; ki, muhabbetin artsın.»


İkincisi: Ziyaret şartlarını gözetmeli.

Bu da riya, gösteriş, lüzumsuz söz, gıybet vs. gibi şeylerden kaçınmakla mümkündür. Yoksa sen ve din kardeşlerin vebal altına girmiş olursunuz.


Anlatıldığına göre, Fudayl ve Süfyân(-ı Sevrî) (R. Anhümâ) bir müddet konuştuktan sonra ağlamağa başladılar. Süfyân (Sevrî):

«Yâ Ebâ Ali! Öyle zannediyorum ki, ben bundan daha güzel bir meclisde bulunmadım» dedi. Fudayl da:

«Ben de bundan daha korkulu bir meclisde bulunmadım» dedi.

Bunun üzerine (Süfyân): «Nasıl böyle (korkulu) olur? » deyince, Fudayl:

«Sen bana karşı en güzel sözü söylemek istedin; bende sana karşı en güzel sözü söylemek istedim. Böylece (konuştuğun sözleri) benim için süslemiş, ben de senin için süslemiş oldum» dedi. Bunun üzerine Süfyân ağlamaya başladı.



O halde din kardeşlerinle oturman ve onlarla karşılaşıp konuşman mu'tedil, ihtiyatlı ve düşünerek olmalıdır. O zaman bu hareket senin insanlardan ayrılmana vesile olan bir ayıp teşkil etmeyecektir.




İmam-ı Gazâlî

Çelik Yayınevi



5 yorum:

  1. Tabi doğru insanlarla oturup kalkmak bu hususta cok önemli.Dokunakli bir yaziydi sagolun

    YanıtlaSil
  2. Sık sık ziyaret olmamalı gibi hususlar gerçekten çok önemli.Özel alana sık sık girilmemeli.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nasreddin hocaya atfedilen bir fıkra vardı. Kızına "tatlı gel" dermiş de, kızı da tatlı alıp gelirmiş her seferinde. O hesap.

      Sil
  3. yani bunda da dengeli ölçülü olunacak demek ki :)

    YanıtlaSil