17 Mart 2017 Cuma

İlim




Rivayet edilir ki, Allah Teâlâ Hz, Davud'a (A.s.) vahyederek: «Ey Dâvud! Faydalı ilmi öğren!» buyurdu.
(Hz. Davud): «Allah'ım! Faydalı ilim nedir?» dedi.
(Allah): Celalimi, azamet ve kibriyâmı ve kudretimin her şeyin üstünde olduğunu bilmendir. İşte bu, seni bana yaklaştıran şeydir» buyurdu.



Hz. Ali'den (K.V.) şöyle dediği rivayet edilmiştir: «Eğer ben, büyüyüp rabbimi tanımadan, çocuk olarak ölüp ve cennete gitmiş olsaydım buna sevinmezdim. Zira Allah'ı en iyi bilenler, O'ndan en çok korkanlar, (ona) en çok ibâdet edenler ve Allah için en güzel nasihatte bulunanlardır.»



İmam-ı Gazâlî

Çelik Yayınevi


3 yorum:

  1. Küçükken istediğim şeylerden biri cennete gidebilmek için o zamanlarda ölmekti. Hiç böyle düşünmemiştim. Allah razı olsun.

    YanıtlaSil
  2. Uzun veya kısa ama hayırlı ömürler versin Cenab-ı Hak, hepimize.

    YanıtlaSil