28 Şubat 2017 Salı

Tevbe




Bir haberde Nebî (s.a.v.) şöyle buyurmuştur:

"Bir kul, "Ben cehennem ateşinden korkuyorum" demesine rağmen, kendisini günahlardan uzak tutmuyor ise, o kişi Allah indinde yalancıdır ve tövbe etmiş değildir. Kul, "Ben cennete kavuşmayı çok arzuluyorum" demesine rağmen onu kazanacak ameller etmezse, yalancıdır ve tövbe etmiş de değildir. Bir kul, "Ben Resulullah'ı (s.a.v.) seviyorum" demesine rağmen onun sünnetine uymuyorsa, o yalancıdır ve tövbe etmiş değildir. Çünkü tövbe eden kimse, Allah'ın ve Resulü'nün habibidir. Kur'an-ı Kerim'de buyurulduğu üzere;

"Şunu iyi bilin ki, Allah tövbe edenleri de sever, temizlenenleri de sever." (Bakara 222)


Dürretül Vâizin
Osman Hopavi

Karaca Yayınevi



3 yorum:

  1. Sonsuz bir bağışlama kudretine sahip RABbimize (Celle Celalühü) şükürler osun...O (cc)bağışlayanların en bağışlayıcısı. Yeter ki azcık samimi olalım. Bilgi için tşkler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İhlasla tevbe edenlerden olalım inşaallah. Ben de teşekkür ederim.

      Sil
  2. Tevbe ediyoruz zaman zaman da maalesef nasuh değil. :(

    YanıtlaSil