23 Şubat 2017 Perşembe

Lekadcaae Ve Salevat


Rivayet olundu:

Ebû Bekir bin Mücâhid el-Mükriu (r.h.) hazretlerine Ebû Bekir Şiblî (k.s.) hazretleri geldi.
Onun mescidinde yanına girdi. Ebû Bekir bin Mücâhid hazretleri, Ebû Bekir Şiblî hazretlerini karşılamak için ayağa kalktı. İbni Mücâhidin ashabı ikisinin hadisesinden dolayı konuştular ve kendisine sordular:

-"Vezîr Ali bin İsa buraya geldiğinde sen (onun gelişinden dolayı) niçin ayağa kalkmadın da Şiblî (k.s.) hazretleri gelince ayağa kalkıp onu ayakta karşıladın?" dediler. Ebû Bekir bin Mücâhid el-Mukriu hazretleri:

-"Ben, Resûlüllah (s.a.v.) hazretlerinin ta'zim ettiği kişiye neden ayağa kalmıyayım ki? Ben Efendimiz (s.a.v.) hazretlerini rüyamda gördüm bana;                                          

-"Ey Ebâ Bekir! Yarın olduğunda cennet ehlinden bir adam senin yanına gelecek! O kişi geldiğinde ona ikramda bulun!" buyurdu.

İbni Mücâhid buyurdular:
-"Bundan iki gece geçtikten sonra, ben Efendimiz (s.a.v.) hazretlerini yine rüyamda gördüm.
Efendimiz (s.a.v.) hazretleri bana:
-"Sen cennet ehlinden bir adama ikramda bulunduğun gibi, Allâhü Teâlâ hazretleri de sana ikramda bulunsun!" diye dua etti...

Ben sordum:
-"Ya Resûlallah (s.a.v.)! Şiblî hangi ameliyle senin yanında böyle bir derece kazandı?" dedim.
Efendimiz (s.a.v.) hazretleri:
-"Bu adam (İmam Şiblî) her beş vakit namaz kıldığında namazdan sonra benim üzerime salavât okuyor ve her namazın ardında da;

Âyet: Tevbe suresi 128-129

Âyet-i kerimesini okuyor... Ve bunu tam seksen senedir okuyor... Böyle yapana ikram etmiyeyim mi?"



Rûhu'l Beyan Tefsiri
İsmail Hakkı Bursevi





3 yorum:

  1. Allah yok, din yalan.
    Aslında bir semavi varlığın gerçekten olmasını, bir hak dini gerçekten olmasını sizlerde daha çok isterdim lakin mutlu eden yalanlardansa acı gerçekleri her daim tercih ederim :/

    Saygılar...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İsteseydiniz inanırdınız. İnançta bir zorlama yok. Elbette inanmamak acı bir gerçek olarak karşımıza çıkacak. İnşaallah çok geç olmadan farkına varırsınız.

      Sil
  2. Bunları da hep biliyoruz ama tatbik edemiyoruz. Çoğu zaman tesbihâtı bile yapmadan kalkıyoruz namazdan.

    YanıtlaSil