21 Şubat 2017 Salı

Kıyamet



Bize Ebu'z-Zinâd, Abdurrahmân'dan; o da Ebû Hureyre(R)'den tahdîs etti ki, Rasûlullah (S) şöyle buyurmuştur:

"Güneş batıdan doğuncaya kadar kıyamet kopmaz. Güneş batıdan doğduğu zaman, insanların hepsi onu görürler de toptan hepsi îmân ederler. İşte bu, "...Rabb'inin âyetlerinden biri geldiği gün, daha evvelden îmân etmiş veya îmânında bir hayır kazanmış olmayan hiçbir kimseye (o günkü) îmânı asla fayda vermez..." (el-En'âm: 158) olduğu zamandır. Muhakkak ki, kıyamet şübhesiz kopacaktır; öyle bir hâlde ki, alım-satım için satıcı ile müşterî aralarında kumaşlarını yaymış olacaklar da alım-satım yapamadan ve kumaşlarını da düremeden ansızın kopacaktır. Yine muhakkak kıyamet kopacaktır. Şöyle ki: Kişi sağımlı devesinin sütünü sağıp getirdiği hâlde, onu tadıp içmeden ansızın kopacaktır. Yine kıyamet şübhesiz kopacaktır, öyle bir hâlde ki, kişi su havuzunu sıvayıp tamir edecek, fakat kıyamet ansızın kopacak da havuzun suyunu kullanmak nasîb olmayacaktır. Kıyamet muhakkak kopacak; öyle bir çabuklukta ki, sizden herhangi biriniz yemek yerken, lokmasını ağzına kaldıracak, fakat kıyamet ansızın kopacak da o lokmasını yiyemeyecektir."






Ebû Hureyre (R) şöyle demiştir: Ben bir kerre:

— Yâ Rasûlallah! Kıyamet gününde Sen'in şefaatin en ziyâde kime olacak? diye sordum.

Rasûlullah (S):

— "Yâ Ebâ Hureyre! Hadîs (bellemek) için sende gördüğüm hırsa göre, bu hadîsi senden evvel kimsenin bana sormayacağını zâten tahmin ediyordum. Kıyamet gününde halk içinde şefaatime en ziyâde mazhar olacak kimse, kalbinden ve gönlünden hâlis ve samîmî olarak 'Lâ ilahe illallâh' diyen kimsedir" buyurdu.





Sahîh-i Buhârî Ve Tercemesi

Ötüken




3 yorum:

  1. Kıyameti dünyaya mahsus sanıp dünya dışında yaşam var mı sorusunun peşine düşüyorlar. Çekirdeği halk eden dünyayı da kainatı da bilmediğimiz alemleri de halk etmiş. Nasıl küçük kıyametimiz var ölüm, ebedi hayatın başlangıcına doğru son bulacak bir dünya hayatı da var. İman varsa zerre korku yok. O var her şey var. Hazır olalım da önemli olan o..

    YanıtlaSil
  2. Kişinin kıyameti ölümüdür derler çok doğru.Bende kıyametle ilgili bir kitap okumuştum.İsmi aklıma gelmiyor ama çok detaylı anlatılmisti.Rabbim herkesi korusun insallah.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tefsirlerde de çok detaylar oluyor.

      Sil