9 Şubat 2017 Perşembe

Kedi (Hirre,cat)




Kedi evcil hayvanlardan olup köpek gibi değildir.
Kedinin artığı ve yaladığı kaplar da, köpeğinki gibi kabul edilmemiştir. Nitekim Hadîs-i şeriflerde: "Sizden birinin yemek kabını köpek yaladığı (veya kabın içinden su içtiği) zaman, o yemeği (veya suyu) döksün! Sonra o kabı ilk önce toprakla olmak üzere yedi defa yıkasın! Eğer bir kabı kedi yalayacak olursa (veya kaptan su içerse) bir defa yıkasın!"

"Kedi necis değildir. O sizin etrafınızda dolanıp duran evcil hayvanlardandır."

"Kedi bir kabı yaladığı zaman, o kabın temizlenmesi bir veya iki defa yıkanması iledir." buyurulmuştur.


Sahih olan görüşe göre, kedinin artığı su kullanılmaz. Kedinin artığını yemek içmek ve kullanmak mekruhtur.




Tıbb-ı Nebevî Ansiklopedisi
Ali Rıza Karabulut

Akabe Kitabevi


14 yorum:

  1. bunları ilk defa duydum. hiç beslemedim kedi köpek.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bahçeli evde oturunca kaçınılmaz oluyor kedi beslemek. Fakat evde beslemeye niyetim yok. Köpek zaten caiz değil. Köpekle ilgili de bir yazı paylaşacağım ileride.

      Sil
  2. Derler ki kedi rızkının Allah'tan geldiğini bilir, aracılık eden insana eyvallah'ı yoktur. Nankör diye bu sebeple yaftalanır ama doğrusu budur...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Biraz bencil olmaları hoşuma gidiyor aslında. Kendime benzetiyorum az da olsa. :)

      Sil
  3. Hayvanlara her konuda yardımcı olmak çok iyi. Ama ev ortamı, onların ortamı değil. Alışkanlıkları da insanlarınki gibi değil.

    YanıtlaSil
  4. Kediyle ilgili bu bilgiyi ilk kez duyuyorum çok ilginç geldi bana da :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bilmediğimiz o kadar çok şey var ki. Kitapları seviyorum. :)

      Sil
  5. Görevleri gereği Rabbim öyle yaratmış. Bn biliyordum bu bilgiyi. tşkler. :)

    YanıtlaSil
  6. Bir süredir kedi besliyorum ve çok keyif alıyorum. O kadar temiz hayvanlar ki hayran olmamak elde değil. Tuvalet ihtiyaçları geldiğinde asla evi pisletmiyorlar ve hemen kapıya yanaşıyorlar. Sizi bulamazlarsa bekliyorlar. İnanılmaz hayvanlar. Güzel bir video izlemiştim bununla ilgili. İstanbul'da bir cami içerisinde beslenen kediler... İnsanlar onları okşuyor, seviyor, kucaklıyor. Sıcacık yerleri ve yiyecekleri var. Ne kadar güzel değil mi? Bu yazdıklarınız ışık tutsun insanlara en azından kapımızın önüne birer kap yiyecek ve su koyabiliriz.. Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Normalde sokak kedileri de pisliklerini toprakla örtüyorlar. Fakat bir kere komşunun cins kedisi gelip bizim terasa pislemişti, o kadar bahçelik alan varken. :) Buna da bir mana verememiştim doğrusu.

      Sil
    2. Aaa ne ilginç :) Tür kediler biraz şımarık olabilir tabi:)) Yine de hepsi çok güzeller. Rabbim iyi ki hayvanatı yaratmış..

      Sil