7 Şubat 2017 Salı

Bir Kölenin Hikayesi



Zavallı bir köle, bazı hayır ehline başvurarak hürriyetine kavuşturulması için efendisi yânında teşebbüse geçmelerini dilemişti. Fakat hayır sahibi aradan bir seneden fazla bir zaman geçmesine rağmen bu köleye olumlu cevap vermemişti. Sonra bir gün o zat bu köleyi yanına alıp onun efendisine gidiyorlar. Hürriyetine kavuşturulması için ondan ricada bulunuyor, adam da itiraz etmiyor ve köleyi derhal âzâd edip hürriyetine kavuşturuyor. Bu durumda köle fazlasiyle seviniyor ve yüzünde beşaret belirtileri bütün anlamıyla hissediliyordu. Sonra köle, şefaatçi zata dönüp soruyor:

- Efendi Hazretleri! Neden şefaatinizi bu kadar geciktirdiniz? Size başvurduğumda buna teşebbüs etseydiniz bir sene önce hürriyetime kavuşmuş olurdum. Yine de bu gecikmenin mükâfatı sizin terazinizde olsun, ama neden bu kadar geciktirdiğinizi bir türlü anlayamadım.

Hayır sahibi zat ona şu cevabı veriyor:

- Biz kendimiz bir işi, ameli, hayrı yapmadıkça başkasına «gel şu hayrı, bu ameli yap» demeyiz. Sen bana başvurduğunda, yanımda âzâd edecek kölem bulunmuyordu. O günden sonra bir köle satın alıp hürriyetine kavuşturmayı düşündüm ve bunun için para biriktirdim. Arzulanan miktar elimde toplanınca bir köle alıp âzâd ettim ve sonra hemen senin efendine baş vurup şefaatte bulundum. O da benim rica ve şefaatimi kabul edip seni hürriyetine kavuşturdu. Eğer köle satın alıp âzâd etmeden önce efendine başvurmuş olsaydım, şefaatimi kabul edeceğini sanmıyorum. Allah daha iyisini bilir.



Eş-Şeyh Abdülaziz Debbağ Hazretleri

Demir Kitabevi


8 yorum:

  1. Kişi,hayrı kendi yapmadıkça başkasına da tavsiye etmemelidir bence.Güzel bir kıssadan hisse...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kendi yaptığımız şeyleri başkalarına tavsiye ettiğimizde daha etkili oluyor. Hatta bazen söylemeye bile gerek kalmıyor. Küçük çocukların yetişkinleri taklit etmesi gibi.

      Sil
  2. İmam Azam'ın bal kıssası geldi aklıma, hasta çocuğunu İmam ı Azam'a getirip bal yememesi gerekiyor ne yapmalıyız diye sorarlar. 40 gün sonra gelin der İmam ı Azam. Bu süre sonunda da çocuğa bal yememesini telkin eder, öğütler. Neden bu süreyi beklediklerini soranlara ben de bal yiyordum, 40 gün yemedim o zamn söylesem tesiri olmaz bize yakışmazdı der. İslami ahlak, feraset ya da mübareklik ne dersek diyelim kendimize rehber etmemiz gereken düsturlar. Nisyan üzereyiz ya bu hatırlatmalar çok iyi oluyor. Sağ olun..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet ilk akla gelen kıssa bu oluyor. Benim de aklıma gelmişti. Allah c.c. onlardan razı olsun.

      Sil
  3. Bal sevən uşaqla Loğmanın hekayəsinə bənzəyir bu kıssa da. Yaşamadan söylədiyimiz şeylərin heç birinin təsirli olmadığını göstərən gözəl bir nümunədir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnşaallah önce yaşayanlardan oluruz biz de.

      Sil
  4. Ya ne incelikli bir dinimiz var aslında. Ve ne ince düşünen insanlarımız. Çok teşekkürler, çok güzel bir hikayeydi...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet. İnşaallah biz de öyle oluruz birgün.

      Sil