12 Ocak 2017 Perşembe

İçki (hamr)



Çeşitli bitkilerden yapılan ve belli bir miktar içildiği zaman sarhoşluk veren maddelere "içki" denir.


İçkinin Yapıldığı Maddeler:

Peygamber Aleyhis-Selâm zamanında içki; buğday, arpa, üzüm, hurma ve bal'dan yapılıyordu. Nitekim Peygamber Aleyhis-Selâm: "Buğdaydan içki yapılır, arpadan içki yapılır, üzümden içki yapılır, hurmadan içki yapılır, baldan içki yapılır. Fakat ben, sarhoşluk veren bütün şeyleri sizlere yasak ediyorum" demiştir.


Hz. Ömer (r.a.) de bir hutbesinde: "Ey Cemâat! Gerçekten içkinin haram kılınması Kur'ân ile sabittir. İçki beş şeyden yapılır. Üzümden, kuru hurmadan, baldan, buğdaydan ve arpadan. İçki (hamr), aklı örter şeydir." diyerek içkinin yapıldığı maddeleri ve içkinin aklı giderdiğini bildirmiştir.



İçki İle Tedavi Caiz Değildir

(Yemenli) Târik b. Süveyd (r.a.) bir defasında Peygamber Aleyhis-Selâm'a gelerek: "Yâ Rasûlallâh! Bizim arazimizde üzüm bağlarımız vardır. Üzümlerini sıkar (şarap yapar)'ız. Biz bunu içebilir miyiz?" diye sordum.

Bunu duyan Peygamber Aleyhis-Selâm:

"Hayır" dedi. İkinci kez sordum, yine: "Hayır" dedi. Üçüncü kez sordum, yine: "Hayır" dedi. Bunun üzerine ben:
"Biz bu şarapla hastaların şifâ bulmasını dileriz" dedim. Bu söz üzerine Peygamber Aleyhis-Selâm: "İçki şifâ değil, bilakis derttir" buyurdu.




Yine Peygamber Aleyhis-Selâm:

"Şüphesiz ki yüce Allah derdi de devayı da vermiştir. Her dert için dahi bir deva (şifâ) yaratmıştır. Tedavi olunuz! Fakat haram (ve pis) şeylerle tedavi olmayınız!" buyurmuştur.



Yine Peygamber Aleyhis-Selâm:

"Ben size bir şey emrettiğim zaman, mümkün olduğu kadar onu yapmaya çalışınız! Bir şeyi de yasakladığım zaman, onu da terkediniz!"


* Sarhoşluk veren her şey haramdır. Çoğu sarhoşluk veren şeyin azı da haramdır. Bir testisi sarhoşluk veren şeyin, bir yudumu (veya bir avuç dolusu kadarı) da haramdır" buyurmuştur.

* Kur'ân-ı Kerim'de ise: "Ey İman Edenler! İçki, kumar, ibadet ve tazim için dikilen putlar, fal okları, hepsi de şeytan işi, pis şeylerdir, bunlardan sakınınız ki kurtulasınız. Muhakkak ki içki ve kumarda şeytan aranıza düşmanlık ve kin düşürmek, sizi Allah'ı zikretmek ve namaz kılmaktan alıkoymak ister. Artık siz bunlardan hâlâ vazgeçmez misiniz!" buyrulmuştur. (Maide 90)




İçki Satışının Yasaklığı

İnsanların sağlığı ve ahlakı için zararlı olan içkinin satışı dahi yasaklanmıştır. Nitekim İbni Abbas Hz.'leri demiştir ki: Peygamber Aleyhis-Selâm'dan işittim şöyle buyurdu: "Cebrail Aleyhis-Selâm bana geldi de: "Ey Muhammed! Yüce Allah içkinin kendisine, onu yapıp imal edene, yaptırana, içene, içirene, taşıyana, taşıttırana, satana, (satın alana, parasını yiyene), sâkiliğini yapana, sâkilik yaptırana lanet etti" demiştir.


Yine Peygamber Aleyhis-Selâm: "Yüce Allah bir şeyi haram kıldığı zaman, onun satışından elde edilen bedelini (parasını) da haram kılar" buyurmuştur.





Tıbb-ı Nebevî Ansiklopedisi
Ali Rıza Karabulut

Akabe Kitabevi


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder