24 Ocak 2017 Salı

Anne Ve Babaya İhsan




Bir gün huzur-u Nebevi'ye bir kimse gelip sordu:

- Ya Rasülallah! Benim anam gayet yaşlı olup, kendisine bunaklık geldi. Ona yemeğini ben kendi ellerimle yedirir, abdest aldırırım ve sırtıma yüklenerek istediği yere götürürüm. Acaba bu hizmetlerimle, onun hakkını ödemiş olur muyum?

Fahr-i âlem (s.a.v.) efendimiz:
- Yüzde birisini bile ödeyemedin, buyurduklarında o kimse:
- Neden ödeyemedim? diye tekrar sorunca:
- Annen, sana çocukluğunda ve çok zayıf olduğun zamanlarda yaşaman için hizmet etti. Fakat, sen onun ölümünü bekleyerek hizmet ediyorsun. Hakkını tamamiyle ödemiş olamazsın, ancak ihsan etmiş olursun, buyurdular.




Mecmâ'ul Âdâb
Sofuzade Seyyid Hasan Hulûsi

Salah Bilici Kitabevi




5 yorum:

  1. Anne ve babaların hakları ödenmez tabi.Herkese Allah hayırlı evlat nasip etsin...

    YanıtlaSil
  2. Allah herkese yaşlılar için merhamet versin. Çağımızın en büyük sorunu. Kedi köpek beşleyip onların (afedersiniz) onların pisliğini zevkle temizleriz de, yaşlılarımıza gelince tiksiniriz çoğumuz. Bilgi için tşkler...

    YanıtlaSil
  3. Haberlerde gördüğüm ve beni çok etkileyen bir olay üzerine hala bu tip insanların var olması beni gerçekten çok üzüyor.Anne baba hakkı ödenmez,ödenmeyede çalışılmaz bence.Severek,isteyerek,razı olarak bakmak,ilgilenmek lazım.

    Bloğunuzu çok begendim.tesekkürler bilgi için

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de teşekkür ederim ziyaretiniz ve yorumunuz için.

      Sil