17 Kasım 2016 Perşembe

Uzlet





Cemiyet hayatından uzaklaştığı için annesi tarafından azarlanan Davud et-Tâi şöyle der:

"Çünkü ben küçüklerin büyüklerine saygı göstermediklerini, bana kızan bir kardeşimin beni yermek için birbir kusurlarımı sayıp döktüğünü görünce bu yola başvurdum."



İbrahim b. Edhem'in görüşü:

" İnsanlardan uzaklaşmakta en azından bir kötülüğü görüp onu eleştirme zorunda kalmama gibi bir fayda vardır."



Mekhûl'ün görüşü:

"İnsanlarla birlikte olmanın faydalı yönleri olsa da, onlardan uzak durmak kişinin dini selameti için daha sağlıklı bir yoldur."




Tenbihü'l Muğterrîn
Selef-i Sâlihînin Evliyâullahın Yüce Ahlâkı Hikmetli Sözleri

İmam Abdülvehhab Şârânî

Bedir Yayınevi



5 yorum:

  1. Zaman zaman dağlara mı gitsem ıssız bir köye mi yerleşsem deriz ya, işte bu sebeblerden sonra yine zorlu yolculuğumuza devam ederiz. Zor yapılan daha kıymetli Allah indinde hem başarır hem yara almadan varırız inşaallah.

    YanıtlaSil
  2. hepsi nasıl mantıklı geldi ama anlatamam :)

    YanıtlaSil
  3. Bu ara daha çok düşündüğüm bir politika.Ziraa her arkadaşıma dilini tutan kurtuldu diyemiyorum ve haliyle günah batağı..

    YanıtlaSil
  4. heey işte benim felsefeeeem aman insanlar uzak kalsın aman :)

    YanıtlaSil
  5. Hepside çok doğru kelimeler cümleler Rabbım her şeyin hayırlısını versin inşallah emeğine sağlık güzel insan sevgiler ....

    YanıtlaSil