19 Ekim 2016 Çarşamba

Yaşayışında Başkasından Farklı Olmak



Şeyhimden (Allah kendisinden razı olsun) işittim, buyurdu ki:

- Vasıta, giyim, ev ve yemek ve içmesinde kendini insanlardan farklı duruma getiren kimse çirkin bir davranış içindedir.

Bunun üzerine sordum:
- Efendim, dedim, öylesinin çirkin sayılmasının sebebi ne olabilir?
Cevap verdi:
- Dikkatleri kendi üzerine çekmek suretiyle halkın kalbini meşgul etmekte ve böylece onları Allah'ı hatırlamaktan alıkoymaktadır. Çirkin sayılmasının sebebi işte budur.



El İbrîz
Eş-Şeyh Abdülaziz Debbağ Hazretleri

Demir Kitabevi


6 yorum:

  1. Ya insanlar çoğu Allah'ın hoş görmediği iş üstüne ise? Dikkat çekmemek önemlidir de bazan maalesef Allah'ın emrini yerine getirirken dikkat çekiyoruz.

    YanıtlaSil
  2. Eyvah ki eyvah, tüketim toplumunda günlük yaşamın neredeyse her aşaması bu mantığa dönüşen gidişatlar gösteriyor, biribirimize en azından şükür etmeyi sık sık telkin etmeli. Varlıkta olup bir de şükür etmemek daha da beteri olsa gerek .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bunun en büyük aracı da medya olsa gerek.

      Sil
  3. Medya bir güçse bunu bir karşı gücü de olmalı, hakikatleri bilen ve bu şuurda olanlarda ince bir strateji ile insanlara bunları hatırlatmayı bir misyon ve görev kabul etmeli. Ahir zamanda yapılacak hayırlı işlerin başında bu olsa gerek.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet var zaten böyle yerler. Fakat insanları televizyon ve diğer malayani işlerin başından kaldırıp buralara getirmek çok zor oluyor.

      Sil