7 Ekim 2016 Cuma

Namaz İçin Ezan Okununca Şeytan Arka Çevirip Uzaklaşır




Şeyhime (Allah kendisinden razı olsun) sordum:
— Efendim, dedim, «Namaz için ezan okununca şeytan arka çevirip büyük bir telâşla uzaklaşır..» mealindeki hadîsin manasını açıklar mısınız?

Buyurdu ki:
Şeytanın arka çevirmesi şundandır: Tertemiz bir zattan ezan sesi çıkınca onun nuru, sesin ulaştığı yerdeki bütün boşlukları doldurur. Nûr soğuktur, şeytan ise ateşten yaratılmıştır. Soğuk ile sıcak birbirine zıddır.

Yine bu mânaya yakın bir ölçüde şeyhimden duymuştum, şöyle buyurmuştu: Cinler cehennemde ateş ile azâb edilmezler. Çünkü ateş onun tabiatında vardır. Onlar soğuk ile azâb edilirler. Buna zemherir denir, soğuk ateş anlamını taşır. Bu nedenle cinler dünyada da soğuktan korkarlar. Görmez misin, yaz mevsiminde havada serin bir rüzgâr esmesinden için için korkarlar. Böyle bir rüzgâr esince de yabanî eşekler gibi kaçarlar. Suya gelince, cin ve şeytanlar asla ona girmezler. Onlardan birinin suya sokulmasına güç getirilse derhal söner ve erir. Nasıl ki bizden biri ateşe girince yanar ve erirse...


El İbrîz
Şeriat Tarikat Marifet Hakikat

Eş-Şeyh Abdülaziz Debbağ Hazretleri

Demir Kitabevi



7 yorum:

  1. Subhanallah..ne gizler ne ilimler var.

    YanıtlaSil
  2. Eski ve güzel bir kitaba benziyor bu acaba bulunur mu piyasada.?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eski değil ben yeni aldım sayılır. Gerçi bayağı bir zamandan beri okumaya çalışıyorum. Biraz ağır gidiyor. 2 cildden oluşuyor. Bazı kafayı karıştıran yerler yok değil bizim gibiler için ama bunu bizim anlamamız kabil değil deyip geçiyoruz.

      Ben aldığım yerden baktım. Bulamadım şimdi. Fakat nette arayınca çıkıyor.

      Sağ tarafta tasavvuf kategorisinde kitaptan paylaşımlarımı okuyabilirsin.

      Sil
    2. Ağır gelir dediğimiz kitaplar aslında tam da okumamız gereken kitaplardir bu tür kitapları bir başka oluyor yazarından kaynaklı olabilir veya içeriğinden bilmiyorum bi rahmet var yazar yazmış ama öne çıkan ilim var bilgi değil ilim ve bilmediğin noktayı araştırmaya sevk ediyor insanı,belki bir kelime belki bir hadis aramaya başlıyor insan ve rahmet tekrar içine yayılıyor insanın..bakayım internette var mı diye.

      Sil
    3. Keşke herkes senin gibi düşünse.

      Nette bir video görmüştüm bu kitapla ilgili. Eleştiriyorlardı. Sonuna kadar dinlemedim, sıkıldım.
      Ne olur sanki insanlar anlayamıyoruz deyip bıraksalar. Bu ledün ilimlerini hepimizin anlaması mümkün değil. Hz. Allah'ın bazı kullarına ihsanı. Kuran'daki misali; Hızır as. ile Musa as. kıssasıdır.

      Sil
  3. Allah'ın kelamının ve davetinin büyün kainatta yankılanması onlar için ne azaptır, bizim içinde bir koruma. Bu şuurla o zamanlarda duayı arttırmak gerek aslında..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet. İnşaallah artıralım dualarımızı.

      Sil