8 Ekim 2016 Cumartesi

Münasip Olan




Başkasının sahip olmuş olduğu nimetler belki kendisi hakkında ifsat edici olup dinini bozar ve dünyasına zarar verebilir. İşte bu sebepten dolayı muhakkikler buyurdular:

- Bir insan için şöyle dua etmesi caiz değildir:

- "Allah'ım! Falancanın evinin bir benzerini bana ver! Allah'ım falancanın zevcesinin (eşinin) bir benzerini bana ver!" (demek caiz değildir) belki bu durumda;

- "Allah'ım! Dinim ve dünyam için en elverişli olan; mead ve meaşım için en faydalı olan şeyi bana ver!" diye dua etmek daha münasiptir.





Allah'dan İsteyin
"ves'elullahe min fazlihi"

"(çalışın da) Allah'dan fazlını isteyin."


Sizden başkasına tahsis edilen ve onun çalışarak elde ettiği payını temenni etmeyin! Dileklerinizi Allahü Teala hazretlerinin bitmeyen ve tükenmeyen nimet hazinesinden isteyin. Çünkü (eğer siz isterseniz) muhakkak ki Allahü Teala hazretleri size verir.



Rûhu'l Beyan Tefsiri
İsmail Hakkı Bursevi



6 yorum:

  1. Bana da oluyor bazen yoruma yazmaya kıyamadın değil mi? Yinede sağol buradan okumak daha güzel 😊

    YanıtlaSil
  2. Burada da bulunsun istedim. :)

    Daha önce bu yazıyı paylaşmıştım fakat blog adresini değiştirince silinmiş.

    YanıtlaSil
  3. Rabbım her şeyin hayırlısını versin inşallah

    YanıtlaSil
  4. blogunuz faydalı bilgiler içeriyor. Hem de sağlam kaynaklardan. Allah muvaffak eylesin :)

    YanıtlaSil