2 Ekim 2016 Pazar

Kibir




Muhalleb b. Ebî Sufra, Haccac'ın komutanıydı. Bir gün Mutarrif b. Abdullah eş-Şıhhîr (rah) yanından geçiyordu. Muhalleb üzerindeki ipek kumaştan yapılma cübbesi ile böbürlene böbürlene yürüyordu. Mutarrif ona:
- Ey Muhalleb! Bu yürüyüş, Allah ve Resulü'nün buğzettiği bir yürüyüştür, dedi.

Muhalleb ona:
- Sen benim kim olduğumu biliyor musun? diye sordu.

Mutarrif şöyle dedi:
- Evet biliyorum. Evvelin pis bir meni, sonun kokmuş bir leş, bu ikisi arasında da karnında pislik taşıyan birisin.

Muhalleb bundan sonra böyle yürümedi.




Dürretül Vâizin
Osman Hopavi

Karaca Yayınevi

2 yorum:

  1. İnsan ilk anda çok söylemiş diye geçiriyor aklından ama çok değil aslında çünkü kibir insanı kemiren bir huy. Enaniyet ile ben duygusu ile beslenen bu huy ne kulluk ne insanlık bırakıyor. Yaşadığımız zamanın popüler toplum kültürü ve tüketim gücüne endeksli değer ölçülerini düşünüce ne zor bir zamanda olduğumuz açıkça ortada.Allah selamet versin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu zamanda kimseye bir şey söylenemiyor zaten. Kibir almış başını gidiyor. Sen doğru söylüyorsun, ben haksızım diyen insana pek az rastlanıyor.

      Sil