15 Eylül 2016 Perşembe

Nezle




Hâlid b. Sâd (r.a.) de şöyle anlatır:

"Gâlib b. Ebcer ile bir yolculuğa çıkmıştık. Gâlib yolda (nezle) hastalığına yakalandı. Nihâyet Medine'ye geldik, hastalığı devam ediyordu. İbni Ebî Atîk onu ziyarete geldi ve bize şöyle dedi:

"Sizlere şu çörekotunu tavsiye ederim. Ondan beş veya yedi tane alıp iyice dövünüz. Sonra bir kaç damla zeytinyağı ile karıştırıp hastanın burnuna bu taraftan ve şu taraftan (yani burun deliklerine) damlatınız! Çünkü Aişe; Peygamber Aleyhis-Selâm'ın: "Şüphesiz ki çörek otu -ölümden başka- birçok hastalıklar için şifâdır" buyurduğunu işittim, demiştir."



Kullanma Şekli:
Burundan damlatılacak ilaçlar eğer katı madde ise, dövülerek toz hâline getirilip, elenir, macun yapılır ve kurutulur, sonra da gerektiği zamanlarda kullanılır. Hasta, sırtı üzerine yatırılır iki omuzu arasına yastık gibi şeyler konularak, başın aşağı gelmesi sağlanır, böylece burundan damlatılan ilaç dimağa kadar ulaşır"




Tıbb-ı Nebevî Ansiklopedisi
Ali Rıza Karabulut

Akabe Kitabevi






6 yorum:

  1. Çok faydalı ve keyifli okumalar yapıyorum blogunuzda elinize sağlık.

    YanıtlaSil
  2. duymuştum çörek otunun şifasını denesem ne iyi olur şu aralar kaptım şifayı :) selamlar sevgiler olsun güzel insan :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ve aleyküm selam sevgili Sessiz.
      Yapabilirsen dene, faydasını görürsen bizimle paylaş. Zira ben bu bilgiyi öğrendikten sonra nezle olmadığım için deneme fırsatım olmadı.
      Hz. Allah şifa versin.

      Sil
  3. oleeey lazım olunca deniycem iyi bilgii :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnşaallah denememiz gerekmez Deep. Ama aklımızda bulunsun değil mi?

      Sil