10 Eylül 2016 Cumartesi

Kurban Keserken Niyet Ve Kurban Kesemeyenlerin Kılacağı Namaz





Kurban keserken şöyle niyet edilir:

"Yâ Rabbî, niyet eyledim rızâ-i şerîfin için kurban kesmeye. Benim şu vücûdum çok kabahatlar, çok günahlar işledi. Bu vücûdu sana kurban etmem lâzım. Lâkin sen bunu haram kıldın. Bu günahkâr, bu âciz vücûduma bedel olmak üzere, senin rızâ-i şerîfin ve emr-i şerîfin mûcibince, lutfettiğin bu kurbanı kesiyorum"

Üç defa tekbir getirilip, "Bismillâhi Allâhü Ekber" denip kurban kesilir.

Kurbanını kendisi kesemeyip başkasına kestirecek olanlar da yukarıdaki gibi niyet ederler.

...

Kurban kesildikten sonra 2 rek'at teşekkür namazı kılınır.

Zamm-ı sûre olarak birinci rek'atte 1 "İnnâ a'taynâkel-kevser...", ikinci rek'atte 1 İhlâs-ı şerîf okunur.

...

Kurban kesmeye mâlî vaziyeti müsâit olmayanlar, bayramın birinci günü öğleden sonra 6 rek'at namaz kılarlar.

Namaza şöyle niyet edilir:

"Yâ Rabbî, âciz kulun kurban kesemedi. Kurban yerine şu vücûdumu huzûrunda yere sererek kurban ediyorum. Beni de kurban kesenler meyânına kabûl eyle. Allâhü Ekber" 
1'inci rek'atte: 1 Fâtihâ-i şerîfe, 1 "İnnâ enzelnâhü fi leyletil-kadr..."
 2'nci rek'atte: 1 Fâtihâ-i şerîfe, 1 "İnnâ a'taynâkel-kevser..."
3'üncü rek'atte: 1 Fâtihâ-i şerîfe, 1 "Kul yâ eyyühel-kâfirûn..." 
4'üncü rek'atte: 1 Fâtihâ-i şerîfe, 1 İhlâs-ı şerîf 
5'inci rek'atte: 1 Fâtihâ-i şerîfe, 1 "Kul eûzu birabbil-felak..." 
6'ncı rek'atte: 1 Fâtihâ-i şerîfe, 1 "Kul eûzu birabbin-nâs..." okunur.

Her 2 rek'atte bir selâm verilir.




Mübarek Gecelerde Yapılması Tavsiye Edilen
Dua Ve İbadetler

Fazilet Neşriyat


2 yorum:

  1. Allah kurban kesenlerin hayırlarını kabul etsin kesmeyenlerde kesenlerin kurbanlarından afiyetle yesin:)

    YanıtlaSil