14 Eylül 2016 Çarşamba

İblis'in Felaketi, Adem'in (a.s.) Kurtuluşu



Ebu Muhammed el-Mervezî'nin r.h. bazı tespitleri:


İblis şu beş davranışı yüzünden bedbaht oldu:

1- Günahını itiraf etmedi.
2- Günahı için pişmanlık göstermedi.
3- Kendini kınamadı.
4- Anında tevbeye yönelmedi.
5- Allah'ın rahmetinden umudunu kesti.


Oysa Adem a.s. tam tersi bir davranış sergiledi ve şu beş tutumu sayesinde mutluluğa erişti:

1- Günahını itiraf etti.
2- Günahından pişmanlık duydu.
3- Nefisini kınadı.
4- Hemen tevbeye yöneldi.
5- Allah'ın rahmetinden umudunu kesmedi.





Tenbihü'l Muğterrîn
İmam Abdülvehhab Şârânî
Bedir Yayınevi


2 yorum:

  1. Her yer doluydu bari şuraya ben sıvışayım dedim. Anca gelebildim okuyorum diğer yazdıklarında Yukarıdaki anlatım bizler içinde ne güzel ne anlamlı ben öyle hissettim ...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet. Zaten herşey bizim için. :)

      Sil