29 Eylül 2016 Perşembe

Gıybet Cehenneme Götürür


Eyüp Sultan Camii


Nizamiye Medresesi'nde ders veriyor, gece gündüz araştırmalar yapıyordum. Bir gün hocama dedim ki:

- Hocam! Falanca arkadaşım beni kıskanıyor. Ben Hadis-i Şerif dersinde Hadis-i Şerifleri doğru yorumladıkça, için için beni kıskandığını hissediyorum.

Hocam benim bu sözlerimi duyunca birdenbire öfkelendi ve bana dedi ki:

- Senden bunları duymak çok şaşırtıcı. Arkadaşının seni kıskanmasını uygun bulmuyorsun, peki ya gıybeti neden kabul edilebilir bir şey görüyorsun? Hadi o kıskançlık yaptığı için cehennemin yolunu tuttu diyelim, sen de başka bir yoldan mı onu takip ediyorsun? Merak etme kısa zamanda onu yakalar, cehennemde onunla birlikte olursun.


Bostan'dan Seçmeler
Hazırlayan: Ozan Yılmaz

Hasbahçe





4 yorum:

  1. En sinsi ve içimize sızmış günahlardan gıybet, farkında olmadan hatta günah ve kul hakkı olduğunu bile algılayamadan içine düşebiliyoruz. Sahabelerin. az ye. az uyu az konuş düsturları aklıma gelir hep, ağızlarına taş koymaları kimi zaman. Hayırhah dostlara ihtiyacımız var bize bizi hatırlatsın ve sık sık da telkine ve okumaya ihtiyacımız var bizi dinimizde sabit kılsın.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu gıybetten bir türlü kurtulamadık.

      Sil
  2. Gıybet gerçekten de tam bir illet. Hassas düşünürsek o kadar gıybete giriyoruz ki kendi adıma. Bazen çok dikkat etmeye çalışıyorum. Bazen de tam gıybetin içinde buluyorum kendimi, hem kızıyorum hem üzülüyorum. Allahım affetsin :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hepimiz aynı durumdayız malesef. Ne kadar dikkat etsek de bir yerden bulaşıyoruz yine. Gıybet tek başına yapılamıyor fakat insanlardan tamamen uzaklaşmak da mümkün değil.

      Sil