6 Eylül 2016 Salı

Az Yemenin Faydaları


Az yemenin faydaları


Peygamber Aleyhis-Selâm: "Allah'a en sevgili olanınız; az yiyenleriniz, vücut bakımından da hafif olanlarınızdır.


* "Yeyiniz, içiniz, giyiniz ve sadaka veriniz, fakat israf etmeyiniz! Çünkü Allah, kuluna verdiği nimeti onun üzerinde görmeyi sever" buyurmuştur.


* Hz. Aişe de: "Peygamber Aleyhis-Selâm zamanında kadınlar hafif idiler, şişman değillerdi, kendilerini et kaplamamıştı. Çünkü yiyecek olarak ancak az bir şey yiyorlardı..." demiştir.


* İmam Şâfıî Hz.'leri de şöyle der:
"Onaltı yıldan beri doyasıya yemek yemedim, ancak bir defa doyasıya yemiştim, hemen kustum. Çünkü çok yemek bedene ağırlık getirir, kalbi yorar, zekayı giderir, uyku getirir, sahibini ibâdet etmekten alıkoyar."




Tıbb-ı Nebevî Ansiklopedisi
Ali Rıza Karabulut

Akabe Kitabevi



5 yorum:

  1. çok güzel çok doğru çok faydalı bilgi.

    YanıtlaSil
  2. Müfred hayatım diyetle geçti Bilemiyorum hala kiloluyum Çıldırıcıgım...

    YanıtlaSil
  3. Ben de tam tersi. :) Hayatımda hiç diyete ihtiyaç olmadı. Canım ne isterse onu yerim. Ve lakin çok az yerim. Bu da Allah vergisi herhalde.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :((Mutsuzken öyle güzel gidiyor ki sana anlatamam gelsin yemekler gitsin Ama düzensiz beslenme bende fazla bir ara güzeldi 2 aydır karıştı yine poff sağlıklı beslenmeliyim... Ne güzel maşallah sana

      Sil