17 Ağustos 2016 Çarşamba

Sevinç Ve Üzüntü



Daima memnun bir halde yaşayan birisine: "Siz de başkaları gibi niçin üzülmüyorsunuz?" diye sorulduğunda şöyle demiş:

"Kaybolmasıyla üzüleceğim şeyleri biriktirmediğim için! Çünkü her sevinç bir üzüntüyü mucip olur."



Bir gün bir hükümdara cevahirle süslü firuzeden yapılma çok kıymetli bir kâse sunulur. Bundan pek memnun olan hükümdar yanında bulunan akıllı bir kimseye bu kâse hakkındaki düşüncesini sorar.

Hikmet sahibi adam:
"Bu kâse yokluktan ve musibetten başka bir şey değildir!" der.

Neden öyle dediği sorulunca da şu cevabı verir:
"Çalındığı zaman misli bulunmadığından onun yüzünden hasret çekersiniz. Kırılırsa tamiri mümkün olmadığından sizi üzüntü içinde bırakır." 



Hikem-i Atâiyye Şerhi
Kastamonulu Seyyid Hafız Ahmed Mahir

Sufi Kitap


4 yorum:

  1. Çok güzel bir anlatım olmuş Ders niteliğinde Bu gibi paylaşımları biraz daha arttırırmısınız ???

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu kitabı sevmiştim. Pek çok alıntı yaptım. Taslaklarda var. Hikem-i ataiyye etiketine tıklayarak diğer yazılara ulaşabilirsiniz.

      Sil
  2. bu düşünce tam uygun bana. hiçbişi biriktirmem bak bu yüzden herşeyi dağıtıyom böyle çok rahat :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim de sırf süs için aldığım şey neredeyse yok gibidir. İllaki kullanılan bir şey olacak. :)

      Sil