24 Haziran 2016 Cuma

Namaz Kılanlara İftar



Abbasi Halifesi Harun Reşid, bir Ramazan günü Behlül Dânâ'ya tenbih etti:

- Akşam namazında camiye git, namazı kılan herkesi iftara davet et.

Akşam oldu, namaz kılındı, namazdan sonra Behlül 5-10 kişilik bir grupla çıkageldi. Harun Reşid şaşırdı:

- Behlül bunlar kim? Ben sana namaz kılan herkesi saraya iftara çağır diye tembih etmedim mi? Sen o kadar cemaatin arasından bir sofralık bile adam getirmemişsin.

- Efendimiz, siz bana camiye gelenleri değil, namaz kılanları iftara çağır dediniz. Namazdan sonra bendeniz cami kapısında durdum, çıkan herkese imamın hangi sûreyi okuduğunu sordum. Onu da yalnız bu getirdiğim kişiler bildi. Camiye gelen çoktu; ama namaz kılan yalnız bunlarmış.



Nerede O Eski Ramazanlar

Çamlıca


2 yorum:

  1. Oruç tutmayıp da Cuma Namazı'nı kaçırmayan sözde müslümanlar; Cuma'nın farzını kıldıktan sonra camiden kaçarcasına çıkıp köşede sigara içtiler yine bugün. :( Nerede o eski müslümanlar! :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet çok değişik müslümanlar var. Ben de başı kapalı ve mini etekli bir kadın gördüm mesela.

      Sil