26 Haziran 2016 Pazar

Kur'ân Okumaya Başlarken Okunacak Duâ



Kur'ân-ı Kerim'in anahtarı "Fatiha Sûresi'" dir. Zaten "Fatiha" anahtar mânasına gelmektedir. Mukaddes kitabımızın ilk sûresi de "Sûre-i Fâtiha"dır. Onun için Kur'ân'ı Fatiha ile açmalı, Fatiha ile kapamalıdır. Yani bir müslüman Kur'ân okumaya başlayacağı zaman bir Fatiha okumalı, Kur'ân okumayı bıraktığı zaman yine bir Fatiha okumalıdır.

Ayrıca Kur'ân okumaya başlamadan önce şu aşağıdaki duayı kim okursa, okumuş olduğu Kur'ân'ın her harfi için kendisine 50 bin sevap yazılır.



Mânası:

"Ya İlâhi! Kur'ân-ı Kerimi sen hak ile indirdin ve o hak ile indi. Allah'ım, Kur'an'a benim rağbetimi artır. Kur'ân'ı benim gözümün nuru, göğsümün şifası kıl. Allah'ım, benim dilimi Kur'ân'la süsle, yüzümü Kur'ân'la güzelleştir, vücudumu Kur'ân'la kuvvetleştir. Gündüz ve gece senin tâatın üzerine beni Kur'ân'ı okumakla rızıklandır. Beni Hazret-i Muhammed Mustafa (s.a.v.) ve hayırlı ehli ile beraber haşreyle."


En Güzel Dualar
Ali Eren

Girgin Yayınları


4 yorum:

  1. Deeptone 'den geliyorum. Ne güzel bir dua insanın kalbini rahatlatıyor ve insana en çok dua yakışıyor.

    YanıtlaSil
  2. Cok degerli blogunuz cok faydalandım Allah razı olsun

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sizden de Allah c.c. razı olsun. Memnun oldum.

      Sil