29 Mayıs 2016 Pazar

Kim Onları Sevmezse Beni De Sevmez




Hz. Ali; Hz. Ebû Bekir, Hz. Ömer ve Hz. Osman'a fena söylendiğini haber alınca minbere çıkarak «Kureyş'in üç büyük adamını kötüleyenlerin acıklı hallerine şaşarım. Beni onlardan üstün tutanlar bilsin ki ben böyle değilim. O büyükleri ancak mü'min olan sever ve onlara ancak münafıklar düşmanlık besler. Kim onları sevmezse beni de sevmez ve ben de onları sevmem. Biliniz ki Peygamberlerden sonra insanların en hayırlısı Hz. Ebû Bekir'dir demiştir. Hiçbir fert ondan evvel Müslüman olmadı ve Allah'ın yanında onun kadar kimse hayırlı olmadı. Ondan sonra insanların hayırlısı Hz. Ömer, sonra Hz. Osman, daha sonra benim.» buyurdular.


Menâkıb-ı Ciharyâr-ı Güzîn
(Peygamberimizin Dört Halifesinin Hal Tercemeleri)

Mehmet Gavsi
Salâh Bilici Kitabevi




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder