26 Mayıs 2016 Perşembe

Kadının Erkeğe Karşı Tesettürü




Âişe (r.a.) dan rivayet olunmuştur:
"Ebu Bekir'in (r.a.) kızı bulunan Esma (r.a.), üzerinde ince elbiseler bulunduğu halde, Rasulüllah'ın huzuruna girmişti. Rasul-i Ekrem hemen yüzünü ondan başka bir tarafa çevirdi ve "Ya Esma! Bir kadın hayıza ulaştığında şundan ve şundan başka (bir yerinin) görülmesi iyi olmaz." buyurarak, yüzüne ve iki eline işaret etti."

Açıklama:

Bu hadis-i şerif bazı hakikatleri ortaya koymakta ve hükme bağlamaktadır. Şöyle ki;

1-Altını gösteren bir kumaşın, dini bir kisve (kıyafet) olmayacağı,

2-Böyle bir elbise giymiş bulunan bir kadını görecek erkeğin başını başka bir tarafa çevireceği,

3-Görülecek hatanın, münasip bir yolla düzeltilmesi ve emr-i bil ma'ruf ve nehy-i ani'l-münker vazifesinin yapılması gerektiği,

4-Ergenlik çağına ulaşmış kimsenin, emir ve yasaklara riayetle mükellef bulunduğu,

5-Kadının yüz ve ellerinden başka, her tarafının avret mahalli olduğu,

6-Görülecek eksiklik, kimde olursa olsun, hatırlatmanın lazım geldiği.



Tâbiinden bulunan İshak, müminlerin annesi Hz. Âişe (r.a.) nın ziyaretine gelir ve huzura kabul olunurdu. Âişe (r.a.) validemiz onu huzuruna almazdan önce kendini çeker çevirir, gözü gören bir erkekten tesettür edercesine kapanırdı. Bu durumu hisseden İshak, bir gelişinde "Ben âmâ olduğum halde benden de tesettür ediyorsunuz, halbuki ben sizi göremiyorum." demişti. Hz. Âişe (r.a.) "Evet siz beni görmüyorsunuz fakat ben sizi görüyorum." cevabını vermişti.



Hanımların Din Rehberi
(Ayet ve hadislerle hanımlara sesleniş)
Mehmed Emre

Çelik Yayınevi


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder