12 Şubat 2016 Cuma

Kur'an-ı Kerim Okumak



Bir hadis-i şerifte:

"Kur'an-ı Kerim'i sık sık okuyunuz. Zira Kur'an-ı Kerim'in (ezberleyen) kişilerin kalplerinden çıkması, bağlı devenin bağından boşanıp kaçmasından daha çabuktur." buyrulmuştur.

Bir kimsenin Kur'an-ı Kerim'den bir ayet öğrenip de onu unutması en büyük günahlardandır. Denildi ki: Bir kimse Kur'an-ı Kerim'den öğrendiği bir şeyi ancak işlediği bir günah sebebiyle unutur. Çünkü unutmak, bir musibettir. Musibet de insanın başına, ancak işlediği günah sebebiyle gelir.

Mü'minin gücü yettiği kadar Kur'an-ı Kerim okuyarak evini nasiplendirmesi sünnettir.

Peygamber Efendimiz (s.a.v.) şöyle buyurmuşlardır:

"Müslümanların evlerinde arşa kadar uzanan kandiller vardır. O kandili, yedi kat sema ve yedi kat arzdaki mukarreb melekler bilirler. O melekler şöyle söylerler: "Bu nur, içinde Kur'an-ı Kerim okunan mü'minlerin evlerinden çıkan nurdur."




İslâm Ahlâkı Ve Âdâbı
Şir'atü'l İslâm

İmamzâde Muhammed b. Ebû Bekir el-Buhârî

Fazilet Neşriyat



3 yorum:

  1. Bu yazıyı çok sevdim. İşledigimiz günah sonucu bu unutmanın olduğunu bilmiyordum. Faydalı bir yazı oldu benim için:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nisyan (yani unutmak) isyandandır da derler. Çok unutkan olduğumdan bu cümle beni tedirgin eder.

      Sil
  2. kesinlikle tedirgin edici bir cümle mantıklı da buldum ayrıca unuttuklarımın azabı uzun zamandır omuzlarımda Allah yeniden akılda tutmayı nasib eder inşallah ...

    YanıtlaSil