29 Şubat 2016 Pazartesi

Kulluk Edebi



Nişabur'da yaşamış olan Ebu Abdullah Razî Hazretleri şunları anlatmıştır:

İbnü'l-Enbarî bana güzel bir cübbe hediye edip giydirmişti. Şeyh Şiblî hazretlerinin başında da bu kumaşa yakışan hoş bir sarık gördüm. İçimden şu külah da benim olsa, ikisini birlikte giysem diye bir düşünce geçti.

Şeyh Hazretleri yerinden kalkıp giderken kendisiyle gelmemi işaret buyurdu. Birlikte evine girdiğimizde üzerimden cübbeyi çıkarmamı emretti. Hemen çıkarıp kendisine takdim ettim. O da başından sarığını çıkarıp ikisini birden ateşe atıp yaktı. Böylece Cenab-ı Hak'tan başka bir şeyi sevmenin kulluk edebine uymadığını bildirip beni irşad eyledi.



Hikem-i Atâiyye Şerhi
Kastamonulu Seyyid Hafız Ahmed Mahir

Sufi Kitap


2 yorum:

  1. çok anlamı bir kıssa gerçekten de nelere meylediyor gönül :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim de hoşuma gitti bu hadise ve paylaşmak istedim. Ne kadar çok şeye sahip olsak da, isteklerimizin hiç sonu gelmiyor.

      Sil