11 Kasım 2015 Çarşamba

Uymak



Bana Zeyd ibn Eslem, Atâ ibn Yesâr'dan; o da Ebû Saîd(R)'den tahdîs etti ki, Peygamber (S) şöyle buyurmuştur:

"Sizler, kendinizden önce geçen milletlerin yoluna karışı karışına, arşını arşınına tıpatıp muhakkak uyacaksınız! O dereceye kadar ki, şayet onlar (daracık) keler deliğine girmiş olsalar, siz de muhakkak (onlara uyarak) oraya gireceksiniz!"

(Râvî Ebû Saîd dedi ki:) Biz:
— Yâ Rasûlallah! Bu ümmetler Yahûdîler'le Hrıstiyanlar mı? diye sorduk.

Rasûlullah:
—  "Onlardan başka kim olacak?" buyurdu.



Sahîh-i Buhârî Ve Tercemesi

Ötüken




2 yorum:

  1. Burada ne demek istendigini ben pek anlamadım .
    Bana biraz daha açarak anlatır mısın?
    Şimdiden teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Alâkan için ben teşekkür ederim.

      Belki asrı saadette bu hiç olmadı. Fakat Peygamber Efendimiz s.a.v. bugünlere işaret buyurdular. Müslüman olduğumuz halde müslüman olmayanlara çok benzemeye başladık. Neredeyse onların her yaptığını yapmaya başladık. Bu çok tehlikeli. Dinden çıkmak içten bile değil.

      Bir insan küçücük bir kertenkele deliğine girer mi? Özenti ile giriyor işte. Böyle mecazi bir mana kullanmış Rasulullah.

      Sil