16 Ekim 2015 Cuma

Resim Yapmaktan Sakınmak



Aişe (r.anha) şöyle dedi:
Kumaşına resimlerle desen yapılmış yastık satın almıştım. Odama girmekte olan Resulullah (s.a.v.) onu görünce kapıda durdu, içeri girmedi. Yüzünden hoşuna gitmeyen bir şey olduğunu anlayınca:
- Ya Resulullah! Ne yaptım? Yanlış bir şey yapmışsam tevbe edeyim, Allah'a ve Resulüne döneyim, dedim. Resulullah (s.a.v.)da:
- Bu yastık ne? dedi. Ben de:
- Üzerine oturman ve dayanman için aldım, deyince.
- Bu resimleri yapanlara kıyamet günü azap edilecek, bu yaptığınız şeylere can da verin denilecek. Resimler olan eve (rahmet) melekleri girmez.




Resim ve heykel üzerinde Hz. peygamberin bu kadar durmasının nedeni, İslam dininin zuhur ettiği sıralarda putperestliğin toplumda akıl almayacak düzeyde yaygın oluşudur. Hz. Ömer (r.a.) putperestliğin ne denli tutku haline geldiğini şöyle anlatıyor: "Putlara tutkumuz o kadar artmıştı ki, pişirdiğimiz helvadan put yapıyor, ona tazim edip karşısında eğiliyorduk, sonra da onu yiyorduk."

Putları andıran heykel, insan ve hayvan resimlerini görünce, karşısında saygı ile eğiliyorlardı. İşte bu müzmin hastalığın kökünü kazımak için Hz. Peygamber (s.a.v.) resim ve heykeli kesin olarak yasaklamıştır.




Tergib Ve Terhib
İmam Hafız El-Münzirî

Huzur Yayınevi





1 yorum:

  1. Ben resim yapmayı çok severim ve yasak diye uzun yıllar yapmadım ama sonra hafız hocam "mahşerde dirilemiyecek şekilde bi yerini eksik yapabilirsen mahsuru yok" demişti.. hayvan resmi yapmıyorum ama profil resmi çizmeyi severim (sadece kafa mahşerde dirilmeyeceği için çizerim) böyle biliyorum.. ya da ağız-burun eksik yaparım ki dirilmesin..
    Paylaşım için teşekkürler Allah Razı olsun..

    YanıtlaSil