28 Mayıs 2015 Perşembe

Av




Adiyy ibn Hâtim (r.a.) şöyle demiştir: Peygamber'e mı'rad(avın)dan sordum.

Peygamber (s.a.v.):
- "Mı'râd sivri tarafıyla isâbet ettiği zaman o avı ye. Enli tarafıyla isâbet ettiği ve öldürdüğü zaman, artık o av hayvanını yeme. Çünkü okun enli tarafıyla vurulan hayvan vakîzedir (sopa ile vurulmuş olup, harâmdır)" buyurdu.

Ben bu sefer:
- Yâ Râsulallah! Ben av köpeğimi Bismillah diyerek salıyorum. Akabinde avın üzerinde onun beraberinde üstüne Besmele çekmediğim başka bir köpek buluyorum ve o avı bu iki köpekten hangisinin yakaladığını bilemiyorum? dedim.

Râsulallah:
- "Sen o avı yeme! Çünkü sen ancak kendi köpeğin üzerine Bismillah dedin, diğer köpek üzerine Bismillah demedin!" buyurdu.



Sahîh-i Buhârî Ve Tercemesi

Mütercim: Mehmed Sofuoğlu
Ötüken



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder