9 Mart 2015 Pazartesi

Yas




Zeyneb bintu Eb'i Seleme (r.anha) haber verip şöyle demiştir:
Ben Peygamber'in zevcesi olan Ümmü Habîbe'nin yanına girdim. Ümmü Habîbe şöyle dedi:
Ben Rasulullah (s.a.v.)'tan işittim, şöyle buyuruyordu:
"Allah'a ve ahiret gününe iman eden bir kadına zevcinden başka bir ölü için üç günden fazla yas tutması halâl olmaz. Lakin kadın, zevcinin ölümü üzerine dört ay on gün yas tutar."

Zeyneb bintu Ebî Seleme şöyle dedi: Sonra bir kerre de ben, erkek kardeşi vefat ettiğinde Zeyneb bintu Cahş'ın yanına girdim. Zeyneb bintu Cahş da bir koku isteyip kendisine sürdü. Sonra da şöyle dedi:
- Benim gibi yaşını başını almış bir kadının kokuya ne ihtiyacı olabilir? Şu kadar ki, ben Rasulullah (s.a.v.)'tan minber üzerinde işittim, şöyle buyuruyordu: "Allah'a ve ahiret gününe iman eden bir kadına, zevcinden başka bir ölü için üç günden fazla yas tutması halâl olmaz. Lâkin kadın, zevcinin ölümü üzerine dört ay on gün yas tutar."




Sahîh-i Buhârî Ve Tercemesi
Mütercim: Mehmed Sofuoğlu

Ötüken


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder