6 Aralık 2014 Cumartesi

Sûret



Mü'minlerin anası Âişe (r.anha) şöyle haber vermiştir: Kendisi, üstünde bir takım resimler bulunan küçük bir yastık, bir şilte satın almıştı. Râsulallah (s.a.v.) bunu görünce  kapının önünde dikeldi de içeriye girmedi. (Âişe dedi ki:) Bu sırada ben O'nun yüzündeki istemezliği sezip tanıdım. Ve:
- Yâ Râsulallah! Ben Allah'a ve Rasûlüne tevbe ederim. Ben ne günâhı işledim ki? dedim.
Râsulallah:
- "Şu yastığın hâli nedir?" buyurdu.
Ben:
- Ben onu sen üzerinde oturasın ve yaslanasın diye, Senin için satın aldım, dedim.
Râsulallah:
- "Bu sûretlerin sâhibleri kıyâmet gününde muhakkak azâb edilirler. Ve bu kimselere: Sûret verdiğiniz bu mahlûkları diriltiniz, denilir"
Ve yine Râsulallah: "İçinde sûretler bulunan eve melekler girmez" buyurdu.





Sahîh-i Buhârî Ve Tercemesi
Mütercim: Mehmed Sofuoğlu

Ötüken




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder