14 Şubat 2011 Pazartesi

Hz. Muhammed (s.a.v.) Ümmeti





Âdem (a.s.) şöyle demiştir:

— Allahü Teâlâ, Muhammed ümmetine dört keramet ihsan eyledi. Onları bana bile yapmadı.

1. Benim tevbemi, ancak Mekke'de kabul eyledi; ama Ümmet-i Muhammed (s.a.v.)'in tevbesini her yerde, Allahü Teâlâ kabul buyurur.

2. Ben giyiniktim; günah işleyince üryan oldum. Ümmet-i Muhammed (s.a.v.) çıplak halde isyan ederler. Allah onları giydirir.

3. Ben, hatâ edince, kadınımla aramı açtı, ama Allahü Teâlâ, ümmet-i Muhammed (s.a.v.)'e öyle yapmıyor, isyan ederler, kadınları ile araları açılmaz.

4. Ben cennette hata ettim, oradan beni çıkardı. Ama ümmet-i Muhammed (s.a.v.) cennetin dışında hata işlerler, cennete girerler.



Tenbihu'l Gâfilîn Bostanül Arifin
Ebul Leys Semerkandi

İpek Yayınevi




2 yorum:

  1. ne güzel bir paylşım. 1. ve 4. yü biliyordum.. eksiklerimi tamamlamış oldum... teşekkürler... hayırlı kandiller...

    YanıtlaSil
  2. YA RAB! SEN ÖYLE BÜYÜKSÜN... biz küçük kulların neler yapıyoruz affediyorsun. Çok şükür bizi MUHAMMED (s.a.v) ümmeti yarattın, öyle de kalmayı nasip et...

    YanıtlaSil