10 Aralık 2010 Cuma

Pirinç



Pirinçli yemekler yenildiğinde, Fahri âlem sallalahu aleyhi ve sellem efendimize salavatı şerife getirmelidir. Zira, pirinç ve gül, Ciharyâr-ı-güzin efendilerimiz ve kabak, nuru Muhammediden halk olunmuşlardır.


Hadis-i şerifte:
Ben, latif bir cevher idim. Allah'ın arşını tavaf ediyordum. Allahü sübhanehu ve teala bana rahmet nazarı ile nazar etti. Benden bir katre hasıl oldu ve yediye ayrıldı. Bir damlasından Ebu Bekir, ikinci damlasından Ömer, üçüncü damlasından Osman, dördüncü damlasından Ali, beşinci damlasından kırmızı gül, altıncı damlasından pirinç ve yedinci damlasından da kabak hâsıl oldu, buyurulmaktadır.

Pirinç yemekte vücuda asla zarar olmadığı ve safi menfaatten ibaret bulunduğu için bi-renc yani zahmetsiz, meşakkatsiz lafzından hafifletilerek alınmıştır.




Mecmâ'ul Âdâb
Sofuzade Seyyid Hasan Hulûsi

Salah Bilici Kitabevi




1 yorum:

  1. Hiç duymamistim..
    Faydali seyler paylasiyosun vAllah Allah razi olsun canim

    YanıtlaSil