6 Aralık 2010 Pazartesi

Elbise




Elbise, besmeleyle sağ taraftan başlanarak giyilir. Çıkarırken de soldan başlanır.

Elbise giyince Cenab-ı Hakka şükretmelidir.

Elbise ne zaman çıkarılırsa, besmele ile dürülmelidir. Dürülmeyen elbiseyi şeytan giyer ve o elbise çabuk eskir, fenalığa sebep olur.

Bir kimse elbisesini çıkarırken, elbisesi ona lisan-ı hâl ile:
Sen beni gece süsle, ben de seni gündüz süsleyeyim, der.
Elbisenin gece süsü, onu dürmektir.



Mecmâ'ul Âdâb
Sofuzade Seyyid Hasan Hulûsi


4 yorum:

  1. Ilginc, hani bir madde diye oyle manevi yonden hic deger vermeyiz aslinda ama bizi ortende odur.

    YanıtlaSil
  2. Elbiseyi gece dürmenin onu süslemek oldugunu bilmiyordum, ilginç. Bazen ihmal ediyordum artik etmem x)
    Allah razi olsun

    YanıtlaSil
  3. dikkat edilmesi gereken ama zaman zaman atlanan bir husus aslında. Hatırlattğınız için teşekkürler ((((:
    sevgiler...

    YanıtlaSil
  4. çok güzel bir bilgi giyip çıkarmayla ilgili kuralları biliyordum ama dürerken yapılması gerekenler beni şaşırttı...

    YanıtlaSil